next up previous contents
Volgende: Conclusie Omhoog: Toepassing van email: elektronische Vorige: Versturen van post   Inhoudsopgave

Voordelen email voor direct mail

Een direct mailing wordt vaak in een grote oplage verstuurd. De kosten daarvan zijn hoog. Een brief moet gekopieerd worden en in een gefrankeerde enveloppe verstuurd worden. Met email gaan de kosten drastisch omlaag. De ontwerper van elektronische direct mail (deemail) heeft verder allerlei nieuwe technieken om de brief vorm te geven tot zijn beschikking. De boodschap kan met geluid, afbeeldingen, animatie en video aantrekkelijk vormgegeven worden. Naarmate de technieken hiervoor meer ingeburgerd raken, zal het versturen van multimedia post toenemen. Door de koppeling van email aan databases kan de boodschap beter gericht worden. De respons op de mailing zal omhoog gaan, als de ontvanger een sterk gepersonaliseerde brief ontvangt. Door het gedrag van klanten op een website te bestuderen kunnen de voorkeuren van de doelgroep achterhaald worden. De nazorg van een direct emailcampagne kan voor een gedeelte elektronisch verlopen. Voor meer informatie wordt de geïnteresseerde lezer verwezen naar de website van het bedrijf. Sommige mailprogramma's starten na één klik met de muis de webbrowser op en springen meteen naar de site. Daarnaast kan de lezer vrijwel meteen via email reageren. De drempel voor het sturen van een mailtje is laag, omdat er geen direct contact is. Het bestellen en betalen van produkten gebeurt meer en meer via email of het World Wide Web.
next up previous contents
Volgende: Conclusie Omhoog: Toepassing van email: elektronische Vorige: Versturen van post   Inhoudsopgave

1999-06-13